Vida social i associacionisme al Barri de Montbau, TFC Humanitats, Elena Amat

Treball final de carrera d’Humanitats de Elena Amat Mestres

Diu l’autora: “Montbau és el barri on he viscut tota la vida i on hi viu la majoria de la meva família. He estat membre d’alguna entitat i m’agrada involucrar-me en coses del barri. Sobre el barri de Montbau hi ha poca informació i documentació, per això, m’agradaria difondre i donar a conèixer més el barri.
Voldria que aquest treball pogués tenir interès tant per la gent que no coneix el barri com pels propis veïns.
L’objectiu fonamental d’aquest treball és aprofundir en aspectes d’un barri que té molt poca documentació escrita. Aprofundir en concret en les principals associacions del barri i en la realitat social que es viu en elles. Això inclouria: estudiar la història i l’actualitat de les diferents entitats i la seva vida associativa, presentar els nivells i els perfils de participació en cada una de les associacions i analitzar la funció social de les entitats, especialment quant a sociabilitat, integració i formació d’identitat.
Des que em vaig plantejar aquest treball em preguntava quin paper i quina funció podrien tenir pel barri i per les seves persones, les de sempre i les nouvingudes, tota una colla d’entitats que jo havia vist créixer i canviar al meu voltant. Eren un factor aglutinant, integrador? Com havien funcionat i funcionaven ara? Com responien a les necessitats del barri?, a les inquietuds o demandes de la seva gent?. La descripció de cadascuna d’elles i algunes reflexions posteriors em serveixen per fer un primer tast de tot plegat, sense deixar de seguir, a partir d’aquí, els nous esdeveniments que ens esperen en el futur.”

(continueu llegint 110912 vida social i associacionisme al barri de Montbau )

Responder

